Zilele trecute autorităţile turce au declarat că vor să înfiinţeze un operator aerian regional, care să-şi producă singur avioanele de pasageri pentru cursele de linie. Așadar, Turcia se apucă de construit avioane! Construcția de avioane pentru pasageri este o industrie exclusivistă, dominată de doi coloși: Boeing şi Airbus.
Foarte interesant este că o altă mare țară din regiunea Mării Negre începea construcția de avioane de pasageri încă în urmă cu 30 de ani… Avionul se numea ROMBAC 1-11 și după cum deja cred că v-ați dat seama era construit în România.
Primul avion a fost terminat în luna august 1982 și a fost prezentat presei și oficialităților române la 27 august 1982, fiind primul avion de pasageri cu reacție construit în România.
Înainte de 1989, Fabrica de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 aparate de acest tip (plus două neterminate). ROMBAC 1-11 era la acel moment, singurul avion comercial cu reacție din Europa comunistă, cu excepția URSS, proiectul ROMBAC prevăzând a fi construite un număr total de 80 de avioane.
Care credeți ca a fost viitorul avionului comercial românesc?
Este limpede, nu-i așa?
Proiectul a fost abandonat, așa cum România a fost abandonată prăduitorilor care au administrat-o în perioada post comunistă (sau neo-comunistă)…
Dacă România nu a putut să își fructifice experiența și să continue construcția de avioane comerciale, probabil că o va face Turcia!
Succes!
Sursa: http://catalincornea.ro/2012/02/03/cine-este-puterea-regionala-sau-ce-nu-poate-romania-face-turcia/
Corect punct de vedere!
RăspundețiȘtergere