marți, 29 martie 2011
Dan Tanasa: SALARII NESIMTITE DIN FONDURI PUBLICE. UDMR-istul Lorant Para, actual secretar general adjunct in cadrul Ministerului Mediului
PROPAGANDA IN FAVOAREA AUTONOMIEI PE CRITERII ETNICE. Dan Manolachescu, presedintele PDL Covasna, a primit 3.000 de lei din bugetul Primariei Sfantu G
PROPAGANDA IN FAVOAREA AUTONOMIEI PE CRITERII ETNICE. Dan Manolachescu, presedintele PDL Covasna, a primit 3.000 de lei din bugetul Primariei Sfantu Gheorghe pe 2009 pentru a-si promova maculatura "Mituri ale tinutului secuiesc"!
Sursa: blog Dan Tanasa http://tanasadan.blogspot.com/
Dan Tanasa: SALARII NESIMTITE DIN FONDURI PUBLICE. UDMR-istul Bara Gyula, actual consilier in cadrul MDRT a incasat in 2009 peste 46.000 de EURO
SALARII NESIMTITE DIN FONDURI PUBLICE. UDMR-istul Bara Gyula, actual consilier in cadrul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Turismului, a incasat in 2009 peste 46.000 de EURO! DOCUMENTE
2009.6_DADI_Bara_Gyula
Sursa declaratii de avere aici.
Sursa: blog Dan Tanasa http://tanasadan.blogspot.com/
DECLARATIILE DE AVERE ALE UDMR-istului TAMAS SANDOR, presedintele CJ Covasna, pline de date contradictorii! ALO, AGENTIA NATIONALA DE INTEGRITATE?
ECLARATIILE DE AVERE ALE UDMR-istului TAMAS SANDOR, presedintele CJ Covasna, pline de date contradictorii! ALO, AGENTIA NATIONALA DE INTEGRITATE?
În declaraţia de avere din 2004 a declarat 5 terenuri: 2 agricole – (1,64 ha din 2002 şi 0,54 ha din 2004), 1 forestier (4,8 ha din 2003) şi 2 intravilane (0,11 din 1999 şi 0,17 ha din 2002). În declaraţia de avere din 2005 , apar 6 terenuri: 3 agricole (0,13 ha din 2002, 0,39 ha din 2004 şi 4,63 ha din 2002) - suprafeţele nu corespund şi nu se ştie cum a apărut cel de-al treilea teren (probabil cel de 4,63ha, care nu apare în declaraţia din 2004, deşi e achiziţionat în 2002); 1 forestier (4,77 ha din 2003 – probabil cel de 4,8 ha din declaraţia din 2004) şi 2 intravilane (0,11 ha din 1999 şi 0,18 ha din 2002 – probabil cel de 0,17 ha din declaraţia de avere din 2004).
Potrivit declaraţiei de avere din 2008, Tamas Sandor a acordat împrumuturi (către tatăl său şi unor firme) în valoare de 88.176 RON (totalul împrumuturilor ridicându-se, de fapt la 157.263, dar parte din ele sunt precizate şi în declaraţia din 2007), la un venit de 87.143 RON.
În anul 2010, Tamas Sandor a declarat un venit de 70.150 RON (cu tot cu salariul soţie), familia Tamas acordând împrumuturi/având cheltuieli de 95.000 RON (incluzând cei 25.000, lichidarea creditului de la OTP, care figura în declaraţiile anterioare, dar nu mai figurează în 2010).
Din ce a trăit familia Tamas, în 2008 şi/sau în 2010, cu 3 copii, şi o casă de 225 mp de întreţinut?
Ce valoare a avut de fapt şi în ce monedă a fost contractat creditul de la OTP?
Sursa: blog Dan Tanasa http://tanasadan.blogspot.com/
EPURAREA ETNICA A ROMANILOR DIN COVASNA. In 2010, doar 16% din sumele alocate de CJ Covasna pentru programe culturale au revenit ONG-urilor romanesti!
EPURAREA ETNICA A ROMANILOR DIN COVASNA. In 2010, 5000 de lei pentru ONG-uri romanesti si 135.000 de lei pentru ONG-urile maghiare, din fondurile CJ C
luni, 28 martie 2011
Am invins! Curtea de Apel Craiova i-a trimis pe Lajos Kossuth si tot UDMR-ul, in Targu Mures, acolo unde le e locul: jos, la Iancu la statuie
Am invins! Curtea de Apel Craiova i-a trimis pe Lajos Kossuth si tot UDMR-ul, in Targu Mures, acolo unde le e locul: jos, la Iancu la statuie. Avram Iancu suntem toti!
Curtea de Apel Craiova s-a pronuntat astazi in Procesul UDMR si Kossuth contra Romaniei, prin decizie definitiva si irevocabila, impotriva instituirii, ilegal, a unei strazi in Targu Mures cu numele criminalului maghiar, autorul etnocidului a 40.000 de romani in perioada 1848-1849. Ca parti in procesul romanilor intervenienti, aparati de avocatul prof univ dr Ioan Sabau Pop, s-au aflat si Societatea Cultural-Patriotica “Avram Iancu” din Targu Mures cat si Societatea Culturala si de Atitudine Civica Transilvana “Glasul Motilor”. Asadar, putem spune ca ungurii au fost trimisi de moti acolo unde le e locul: jos la Iancu la statuie!
Documentare: Udmr.info
Criminalul Lajos Kossuth vs Avram Iancu si Calarasii Romaniei. File de Proces »
Slava lui Dumnezeu pentru toate!
vineri, 25 martie 2011
Doar 4.8% din bugetul Primariei Sfantu Gheorghe destinat proiectelor culturale a fost alocat romanilor
Primaria Sfantu Gheorghe a publicat pe pagina sa de internet lista finala a proiectelor culturale care vor beneficia, in semestrul I al acestui an, de finantare din bugetul public al Primariei Sfantu Gheorghe, scrie Dan Tanase pe blogul sau.
"Detaliile cuprinse in aceasta lista sunt o noua dovada a epurarii etnice pe care Uniunea Democrata Maghiara din Romania (UDMR) si Partidul Civic Maghiar (PCM), cele doua formatiuni politice care controleaza Consiliul Local Sfantu Gheorghe, o orchestreaza impotriva comunitatii romanilor din Sfantu Gheorghe.
Mult invocatul, de catre liderii UDMR, principiu al proportionalitatii etnice, in fapt esenta celui mai infect sovinism care caracterizeaza politica UDMR si PCM, este folosit de catre UDMR doar atunci cand acesta foloseste intereselor formatiunii maghiare. Asta pentru ca, desi reprezinta peste 17% din populatia orasului, fondurile alocate de Primaria Sfantu Gheorghe proiectelor organizate de asociatii romanesti sunt de doar 4.8%, adica 4800 de lei din cei 99150 lei alocati de Primaria Sfantu Gheorghe in semestrul I al 2011."
Sursa lista proiecte aici.
Manifestari dedicate Unirii Basarabiei cu Romania si la Sfantu Gheorghe, in Covasna
Continuând tradiţia instituită în ultimele două decenii, de către reprezentanţii societăţii civile româneşti din judeţul Covasna, pentru a marca împlinirea a 93 de ani de la unirea Basarabiei cu România, în organizarea Centrului Ecleziastic de Documentare „Mitropolit Nicolae Colan" şi al Fundaţiei Naţionale „Neamul Românesc" – Filiala Covasna, vineri 25 martie 2011, ora 1600, la sediul Centrului de Documentare din Sf. Gheorghe, str. Miko Imre nr. 2, a avut loc dezbaterea cu tema „Basarabia – perspective europene", manifestare de simţire şi solidaritate românească, la care au participat conducerea Fundaţiei Naţionale „Neamul Românesc" Braşov, (preşedinte ing. Octavian Grigorescu) şi reprezentanţii Asociaţiei Studenţilor Basarabeni şi Bucovineni din Braşov (vicepreşedinte Elena Lungu).
Dintre cei care au luat cuvântul la dezbateri amintim: din Braşov - prof. univ. dr. Gheorghe Bobescu, ing. Octavian Grigorescu, Elena Lungu, iar din Sfântu Gheorghe prof. ing. Maria Peligrad, prof. dr. Luminiţa Cornea, prof. Vasile Stancu, prof. Stela Buda şi dr. Ioan Lăcătuşu.
Pe lângă concluziile cu caracter ştiinţific, participanţi la dezbateri au hotărât următoarele:
1. să solicite autorităţilor Statului Român să sprijine prin toate mijloacele aderarea Republicii Moldova la Uniunea Europeană;
2. să ceară societăţii civile, mediului academic şi instituţiilor de cultură să intensifice colaborarea cu partenerii din Republica Moldova pe baza unor proiecte comune;
De asemenea, participanţii au decis să facă un apel public la Preşedintele UDMR, Ministru al Culturii şi Patrimoniului Naţional, dl. Kelemen Hunor pentru ca acesta să determine consilierii UDMR din Consiliul Local Târgu Mureş să accepte amplasarea, în municipiu, a bustului poetului Grigore Vieru, operă de artă finalizată şi aflată la Târgu Mureş.
O corespondenta de la dr. Ioan Lacatusu, Sfantu Gheorghe
EPURAREA ETNICA A ROMANILOR DIN COVASNA. Consilierii UDMR si PCM din cadrul Consiliului Local Sfantu Gheorghe le blocheaza romanilor accesul la finant
Rezultate Proiecte Culturale SEM I 2011
Sursa lista proiecte aici.
DOCUMENT STUPEFIANT. ACADEMIA ROMANA a girat sintagma "tinutul secuiesc" in cazul stemei comunei Ilieni! Acad. Dan Berindei confirma!
PS: ii multumesc prietenului care mi-a facilitat accesul la acest document!
duminică, 20 martie 2011
Mădalin-Doru Guruianu preocupat la fiecare rasuflare de ”diversitatea etnică” ... și evident autonomia teritorială a extremiștilor maghiari
2. Pentru c? apreciez enorm tinerii / viitorii lideri ai comunit??ilor!
3. Pentru c? ne implic?m destul de mult în campanii civice ?i ecologice!
4. Pentru c? am reu?it s? ?inem ultrana?ionali?tii în afara Parlamentului!
5. Pentru c? avem o via?? cultural? de mare valoare atât în ?ar? cât ?i în str?in?tate, în ciuda slabei finan??ri!
6. Pentru c? educa?ia formal? ?i non-formal? reu?esc s? aduc? la suprafa?? tineri merituo?i, genera?ie dup? genera?ie.
7. Pentru c? are zone extraordinare, cu forme de relief, dar ?i obiceiuri tradi?ionale extrem de diverse.
8. Pentru c? ne putem mândri cu sportivi de valoare mondial? într-o mul?ime de domenii!
9. Pentru c? tr?iesc într-o comunitate extraordinar?, în Sfântu Gheorghe / Covasna!
10. Pentru c? de fiecare dintre noi depinde schimbarea în bine a României!
Alte preocupări mai ai maeste curuianu?
e bine sa primești bani de la primarie si sa te preocupe sa fi purtatorul de vorbe al extremistului Antal?
Despre coincidențe – Regiunile de dezvoltare sau de destrămare
Despre coincidente. Istoricul Dinu C Giurescu demonstreaza cum UDMR a ajuns – prin tradarea de la Bucuresti si politica pasilor marunti ai Budapestei – la pretentiile teritoriale ale lui Horthy, Hitler si Stalin privind Ardealul romanesc.
Despre coincidențe – Regiunile de dezvoltare sau de destrămare.
Autor: Acad. Dinu C. Giurescu • Rubrica: Repere Academice • Mai 2010
1. Parlamentul European şi Consiliul Uniunii Europene au aprobat, la 26 mai 2003, Regulamentul (CE) Nr. 1059/2003 privind instituirea unui nomenclator al unităţilor teritoriale de statistică (NUTS) (sublinierea D.C.G.).
Regulamentul a fost adoptat pentru a dispune de date statistice comparabile pe ansamblul Uniunii Europene.
El prevede „cel puţin trei niveluri ierarhice de detaliere”, bazate pe componenţa teritorială actuală a regiunilor de nivel NUTS 3 (sublinierea D.C.G.).
Articolul 2 al Regulamentului precizează: „NUTS este un nomenclator ierarhic” cu 3 nivele de unităţi teritoriale şi anume – NUTS 1, NUTS 2 şi NUTS 3 (articolul 2).
Definirea acestor unităţi teritoriale „se bazează în principal pe unităţile administrative existente în statele membre” (articolul 3 din Regulament).
Cele 3 niveluri NUTS sunt determinate de „pragurile demografice” (minimum şi maximum) anume:
NUTS 1 de la 3 la 7 milioane locuitori
NUTS 2 800.000 până la 3 milioane
NUTS 3 150.000 până la 800.000
Regulamentul adoptat de Parlamentul şi Consiliul Europei confirmă şi întăreşte realitateaunităţilor teritoriale de bază (NUTS 3) din statele membre, prin înscrierea lor nominală în „Jurnalul Oficial” al Uniunii Europene din 21 iunie 2003, după cum urmează:
Nr. crt. | Ţara | NUTS | Denumirea NUTS 3 în statele respective | ||
1 | 2 | 3 | |||
1. | Belgique / België / Belgia | 3 | 12 | 45 | Arrondissements |
2. | Danmark / Danemarca | 1 | 2 | 16 | Amtskommuner |
3. | Deutschland / Germania | 17 | 42 | 443 | Kreise / Kreisfreie Städte |
4. | Ellada / Grecia | 5 | 14 | 49 | nomoi |
5. | España / Spania | 8 | 20 | 53 | provincias |
6. | France / Franţa | 10 | 27 | 101 | départements |
7. | Ireland / Irlanda | 2 | 3 | 8 | regional authority regions |
8. | Italia | 6 | 22 | 104 | province |
9. | Luxembourg | 2 | 2 | 2 | |
10. | Nederland / Olanda | 3 | 13 | 41 | |
11. | Österreich / Austria | 4 | 10 | 36 | |
12. | Portugal / Portugalia | 4 | 8 | 31 | |
13. | Suomi/Finland / Finlanda | 3 | 6 | 21 | Maakunnat / landskapen |
14. | Sverige / Suedia | 2 | 9 | 22 | län |
15. | United Kingdom / Anglia | 13 | 38 | 135 |
Pentru a nu fi nici un dubiu, anexa II a Regulamentului sus-amintit, înscrie şi denumirile unităţilor administrative existente (NUTS 3) în principalele ţări cuprinse în Regulament, aşa cum sunt arătate în tabelul de sus.
Recapitulând: Regulamentul 1059/2003 al Parlamentului European şi al Consiliului, consemnează şi confirmă realitatea unităţilor teritoriale de bază existente în statele membre, cu recomandarea: „ar trebui să se respecte situaţia politică, administrativă şi instituţională existentă” (paragraful 10, pagina 1 din Regulament).
*
2. Pornind de la Recomandarea nr. 1059 din 26 mai 2003, Guvernul Român a iniţiat şi Parlamentul a aprobat Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I-a, nr. 577 din 29 iunie 2004).
Politica de dezvoltare regională – precizează legiuitorul din 2004 – este pusă în aplicare „în scopul asigurării creşterii economice şi dezvoltării sociale echilibrate şi durabile ale unor arii geografice constituite în regiuni de dezvoltare” (Legea din 2004, articolul 2/1).
Legea 315/2004 a stabilit 8 regiuni de dezvoltare (vezi Harta nr. I).
*
3. În 2009, 9 senatori şi 22 deputaţi UDMR au înaintat Senatului o propunere legislativă (înregistrată cu nr. L/432/2009) pentru „modificarea şi completarea Legii 315/2004 privind dezvoltarea regională în România cu modificările şi completările ulterioare”.
Propunerea constă în formarea a 16 regiuni şi 5 macroregiuni de dezvoltare, în locul celor 8 existente în prezent.
Expunerea de motive, semnată de iniţiatori, cuprinde formulări generale, ca de exemplu, „diminuarea decalajelor economice şi sociale… susţinerea unei dezvoltări durabile a tuturor regiunilor ţării… restructurarea economiei regiunilor… promovarea unei dezvoltări echilibrate, a unor comunităţi durabile şi a incluziunii sociale…”.
Expunerea de motive nu explică de ce împărţirea pe cele 8 regiuni de dezvoltare din 2004 ar trebui înlocuită.
Anexa I a propunerii legislative a parlamentarilor UDMR enumeră cele 16 regiuni de dezvoltare, fiecare cu numele unităţilor componente, unde însă denumirea „judeţ” nu apare nicăieri.
Omisiune care alimentează informaţia vehiculată pe cale orală, că judeţele vor dispărea odată cu noua regionalizare. Dispariţia judeţelor pare sugerată şi de explicaţia unuia din iniţiatori: cele 16 regimuri de dezvoltare reprezintă o fază intermediară spre cele cinci macroregiuni, obligatorii în 2013. Explicaţia nu face nici o menţiune despre existenţa în continuare a judeţelor.
Cele 16 regiuni de dezvoltare (NUTS 2), propuse de iniţiatorii UDMR, sunt arătate în harta nr. 2.
Cele 5 propuse macroregiuni, propuse de aceiaşi iniţiatori, sunt reprezentate în harta nr. 3.
Iniţiatorii doresc ca împărţirea în 16 regiuni să intre repede în vigoare, la 1 ianuarie 2011.
În martie 2010, un deputat UDMR a propus ca Aradul să nu facă parte din aceeaşi regiune de dezvoltare cu judeţul Timiş şi să se alăture judeţelor Bihor, Satu Mare şi Sălaj cu care „se aseamănă mai mult din punct de vedere economic sau cultural”.
*
Din propunerea de mai sus rezultă următoarele:
a) Regiunile de dezvoltare stabilite în 2004 sunt anulate fără vreo motivare reală.
b) Se propune un regim de tranziţie cu 16 regiuni – cu o durată de maximum trei ani; tranziţia ne aminteşte de „întovărăşirile agricole” din anii ‘50 menite să înlesnească eliminarea proprietăţii ţărăneşti individuale şi constituirea colhozului.
Propunerea cu 16 regiuni de dezvoltare urmăreşte cumva desfiinţarea judeţelor ca unităţi de bază? O atare desfiinţare ar fi un unicum în Uniunea Europeană unde asemenea unităţi teritoriale de bază există în continuare, confirmate prin Regulamentul nr. 1059/2003.
c) Între cele 16 propuse regiuni de dezvoltare, la nr. 14 figurează „Covasna-Harghita-Mureş”. Este astfel reconstituită teritorial fosta „Regiune autonomă maghiară” din anii 1952-1958 (vezi Hărţile nr. 2 şi 4), numită acum „Regiunea de dezvoltare nr. 14″.
d) Macroregiunile IV şi V din noua propunere de regionalizare împart aria transilvană în două, şi anume (vezi harta nr. 4):
IV. la Sud: Arad, Timiş, Caraş Severin, Hunedoara, Alba, Sibiu şi Braşov;
V. toată aria de Nord şi Est a Transilvaniei, de la Oradea, Satu Mare şi Baia Mare, până la Miercurea Ciuc şi Sfântu Gheorghe.
O atare propunere trimite la trecutul apropiat, astfel:
a) a se compara macroregiunea V cu teritoriul cedat prin Dictatul de la Viena în august 1940 (harta 5 de comparat cu harta 4). Macroregiunea V înseamnă o lărgire spre sud a teritoriului cedat în 1940.
b) În august 1940, a avut loc la Turnu Severin o întâlnire preliminară a unor reprezentanţi ai României şi Ungariei, preludiu la Dictatul de la Viena. Partea ungară a propus celei române „împărţirea” Transilvaniei între cele două state, conform cu cele arătate în harta nr. 6.
Macroregiunea propusă în 2009 este, cu mici diferenţe, aceeaşi cu propunerea din august 1940.
Se poate interpreta că este o simplă coincidenţă.
Se poate interpreta şi altfel.
Evenimente relativ recente au demonstrat că nu este prea complicat să se constituie un nou stat pe teritoriul unui stat european, fie prin mijloace militare, fie altele, cu concursul susţinut al mass-media internaţionale. Noul „stat” recunoscut de o seamă de guverne este un „model” ce poate fi, în anume împrejurări, invocat şi pus în practică.
Traseul propunerii din 2009: pentru-contra şi iarăşi pentru.
3 iunie 2009: Propunerea UDMR este înregistrată la Senat cu nr. b284.
10.06-10.07.2009: Trimisă spre aviz la Consiliul Legislativ, la Guvern şi la Comisia pentru administraţie publică, organizarea teritoriului şi protecţia mediului.
10.07.2009: Consiliul legislativ: aviz favorabil.
23.09.2009: Punctul de vedere al guvernului – aviz negativ.
3 şi 9 februarie 2010: Punctul de vedere al Comisiei pentru administraţie publică etc. – aviz negativ.
10 februarie 2010: Propunerea pentru o nouă regionalizare a României este înscrisă pe ordinea de zi a Senatului şi adoptată în aceeaşi zi, prin aprobare tacită.
*
Cum a fost posibil ca, pe de o parte, Guvernul (PDL-UDMR) şi Comisia pentru administraţie publică să dea aviz negativ, iar Senatul să adopte propunerea prin aprobare tacită?
Se pare că lucrul a fost posibil printr-o manevră de procedură iniţiată de un lider al majorităţii din Senat. O atitudine cel puţin curioasă…
În concluzie, o propunere de împărţire a României pe regiuni a trecut de una dintre Camere fără să fi avut loc nici un fel de dezbatere şi nici un fel de discuţie în public, fiind totuşi vorba de o chestiune de interes naţional.
Să fie o simplă coincidenţă!?!
Când regimul trecut a renunţat, în 1968, la împărţirea în raioane şi regiuni (după model sovietic), propunerea de revenire la judeţe a fost publicată în presă, cu harta respectivă, spre dezbatere publică. Iar definitivarea, atunci, în 1968, a ţinut seamă şi de opiniile venite din public, ca, de exemplu, constituirea a două judeţe: Brăila şi Galaţi (iniţial era prevăzut un singur judeţ, cu ambele oraşe dunărene).
Într-un sistem cu mai multe partide şi libertatea mass-media o asemenea propunere – constituirea regiunilor de dezvoltare – cu consecinţe ce pot duce foarte departe… trece pe tăcute, pe furiş, ascunsă opiniei publice.
Harta nr. 1
Regiunile de dezvoltare conform Legii 315/2004
1) Nord-Est, cu judeţele Suceava, Botoşani, Neamţ, Iaşi, Bacău şi Vaslui
2) Sud-Est, cu judeţele Vrancea, Galaţi, Buzău, Brăila, Tulcea şi Constanţa
3) Sud-Muntenia, cu judeţele Argeş, Prahova, Dâmboviţa, Teleorman, Giurgiu, Ialomiţa şi Călăraşi
4) Sud-Vest Oltenia, cu judeţele Mehedinţi, Gorj, Vâlcea, Dolj şi Olt
5) Vest, cu judeţele Timiş, Caraş Severin, Hunedoara şi Arad
6) Nord-Vest, cu judeţele Bihor, Sălaj, Cluj, Bistriţa-Năsăud, Maramureş şi Satu Mare
7) Centru, cu judeţele Alba, Sibiu, Mureş, Harghita, Covasna şi Braşov
Bucureşti-Ilfov, cu Municipiul Bucureşti şi judeţul Ilfov
Harta nr. 2
Cele 16 Regiuni de dezvoltare conform propunerii UDMR din 2009
Prin propunerea UDMR, aria transilvană este decupată în felii. Unele (numerele 15 şi 16, harta nr. 2) merg în prelungirea regiunii de dezvoltare „Covasna-Harghita-Mureş” (nr. 14 în harta nr. 2). Altele (nr. 12 şi 13 harta nr. 2) se aşează de-a lungul Carpaţilor meridionali.
„01 – Botoşani, Suceava
02 – Bacău, Iaşi, Neamţ, Vaslui
03 – Brăila, Buzău, Galaţi, Vrancea
04 – Constanţa, Tulcea
05 – Bucureşti
06 – Călăraşi, Ialomiţa, Ilfov
07 – Giurgiu, Teleorman
08 – Dolj, Mehedinţi, Olt
09 – Gorj, Vâlcea
10 – Argeş, Dâmboviţa, Prahova
11 – Arad, Caraş Severin, Timişoara
12 – Alba, Hunedoara
13 – Sibiu, Braşov
14 – Covasna, Harghita, Mureş
15 – Bistriţa-Năsăud, Cluj, Maramureş
16 – Bihor, Sălaj, Satu Mare”
Harta nr. 3
Regiunea Autonomă Maghiară constituită în 1952 (devenită ulterior Mureş-Autonomă Maghiară) din iniţiativa şi cu aportul unor consilieri sovietici
A se compara teritoriul Regiunii Autonome din 1952 cu acela al regiunii de dezvoltare Covasna-Harghita-Mureş, propusă în 2009 (harta nr. 2, regiunea nr. 14).
Harta nr. 4
Cele 5 macroregiuni propuse prin iniţiativa UDMR din 2009
I. Moldova toată, plus Brăila şi Buzău
II. De la Tulcea şi Constanţa şi până la Drobeta-Turnu Severin (partea de sud a Munteniei şi Olteniei) până la Dunăre, inclusiv Bucureştii
III. Partea de nord a Munteniei şi Olteniei (Prahova, Dâmboviţa, Argeş, Vâlcea şi Gorj)
IV. Banatul, plus partea de sud a Transilvaniei (Arad, Hunedoara, Alba, Sibiu, Braşov)
V. Partea de Nord şi Est a Transilvaniei, de la Covasna şi Harghita până în Bihor, Satu Mare şi Maramureş
Harta nr. 5
Teritoriul anexat de Ungaria conform cu hotărârea Dictatului de la Viena (30 august 1940) judeţele sunt cele existente în 1940
Harta nr. 6
Propunerea delegaţiei ungare de împărţire a ariei transilvane, transmisă delegaţiei române, la convorbirile preliminare de la Turnu Severin, 16-24 august 1940
Delegaţia ungară propunea ca România să cedeze un teritoriu de 69.000 km² cu o populaţie de 3.900.000 din care 2.200.000 români, 1.200.000 maghiari, 500.000 germani şi alte naţionalităţi: Istoria politicii externe româneşti în date, coordonator Ion Calafeteanu, Fundaţia europeană Titulescu, Editura Enciclopedică, Bucureşti, 2003, pp. 326-327 (sub datele 16-24 august 1940).
A se compara cu regiunea de dezvoltare nr. V (Harta nr. 4).
În memoriile sale, Mihail Manoilescu, atunci ministrul de Externe al României, scrie următoarele despre convorbirile de la Turnu Severin din august 1940:
„Partea ungară a prezentat un aide-mémoire datat Budapesta 11 august 1940, însoţit de o hartă a revendicărilor lor. Această hartă… formulează pretenţia… de a se retroceda Ungariei toată Transilvania de la nord de Mureş, inclusiv Aradul, lăsându-ne nouă Blajul, Mediaş şi Sighişoara şitrecând la unguri Alba Iulia şi Braşovul!” (sublinierea D.C.G.).
„Teritoriul reclamat reprezintă mai mult de două treimi din teritoriile româneşti care au aparţinut Ungariei şi cuprinde mai mult de 2/3 din populaţie, din care 2.200.000 români…”
(Mihail Manoilescu, Memorii, iulie-august 1940. Dictatul de la Viena, ediţie îngrijită de Valeriu Dinu, Editura Enciclopedică, Bucureşti, 1991, p. 156).