Cunoașteți cu toții povestea cu votul modificărilor la Codul Penal,
intervenția energică a ambasadelor, intervenția unor instituții de drept
din țară și beneficiile politice pe care le trage TB… nu le mai repet.
Fac însă câteva precizări:
- cât de slab pregătit trebuie să fii și cât de puțin patriot trebuie să
fii ca să nu îți dai seama că orice slăbire a controlului instituțiilor
de drept asupra oamenilor care dețin puterea publică (pe diverse
paliere) înseamnă un regres pentru România?
- cât de slab pregătit trebuie să fii și cât de puțin patriot trebuie să
fii să nu conștientizezi că o astfel de modificare va avea
repercursiuni imense asupra imaginii și intereselor europene și
internaționale ale României?
- cât de slab pregătit trebuie să fii să admiți că cei mai expuși la
infracțiuni de corupție trebuie să fie ușor scutiți (sau mai protejați)
de controlul instituțiilor de drept?
- cât de slab pregătit trebuie să fii să crezi că președintele TB, cel
care și-a creat un portret de „cavaler al luptei pentru democrație,
anticorupție etc.” nu va ieși imediat cu sintagma „lovitură de stat” la
orice diminuare a controlului instituțiilor de drept asupra
politicienilor?
- cât de slab pregătit trebuie să fii să afirmi că doar funcționarii
publici (în sensul restrâns al Legii 188/1999) sunt ordonatori de
credite, nu și politicienii, când realitatea este exact invers?
Situațiile în care funcționarii publici sunt ordonatori de credite sunt
foarte puține (de ex: în cazul în care șeful instituției, un politician,
le-a delegat această sarcină prin act administrativ sau sunt o
instituție -puține cazuri – condusă de un funcționar public sau
asimilat). Art. 20, alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanțele
publice, cu modificările și completările ulterioare zice: „Ordonatorii
principali de credite sunt miniştrii, conducătorii celorlalte organe de
specialitate ale administraţiei publice centrale, conducătorii altor
autorităţi publice şi conducătorii instituţiilor publice autonome”…;
- cât de slab pregătit trebuie să fii să afirmi că funcționarii publici
au contract de muncă?! Nu au! În instituțiile publice funcționărimea
este formată din funcționarii publici (în sensul Legii 188/1999 privind
Statutul funcționarilor publici ) care sunt numiți prin decizie a
conducătorului instituției și personalul contractual (singurii care au
contract de muncă), aspecte pe care le cunoaște orice angajat al unei
instituții publice din România;
- cum să nu înțelegi că sensul atribuit de Codul Penal „funcționarului
public” este diferit de cel atribuit de Legea 188/1999? Și, dacă prin
absurd ai dori să modifici ceva aici, acea modificare nu se poate referi
la universul persoanelor care pot cădea sub incidența art. 147 (1) din
CP, ci eventual denumirea… poți, de exemplu, să optezi pentru o altă
denumire generică („agent public”), deși mie mi se pare că nu există
nici o explicație rațională pentru a modifica respectivul articol din
CP.
Continuare: Blog CatalinCornea.ro
vineri, 13 decembrie 2013
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu